Tuesday, July 29, 2008

上帝不喜欢不睡觉的人!

从Peterson的书,《回应上帝--用诗篇祷告》(中译;香港:天道,2006)的注脚中(页208-209)看见下面这首诗,他是引用自Charles Peguy, Basic Verities (New York: Pantheon Books, 1943), 209-211. 你觉得如何?

我不喜欢不睡觉的人,上帝说。
睡眠是人的朋友。
睡眠是上帝的朋友。
睡眠可能是我所造的最美的事,
我自己也在第七天安歇。
心单纯的人睡觉,睡觉的人有一颗单纯的心。
这就是像孩子般精力旺盛的伟大秘密,
像孩子般拥有有力的腿。
那些新的腿、新的灵魂,
每个早晨都是新的,永远常新,
像年青的盼望、新的盼望。
但他们告诉我,有些人工作得好,但睡得不好。
有人不睡觉。
真是对我缺乏信心。

我可怜他们。我反对他们。
他们有点儿不信任我。
像孩子天真无邪地躺在母亲的臂弯,
他们并没有天真无邪地躺在我护理的臂弯内。
他们有勇气去工作。
他们没有足够的德行去闲荡,
去伸懒腰、去休息、去睡觉。
可怜的人,他们不知道什么是好的。
他们白天将工作管得十分好。
但他们不够信任我,让我在夜晚照顾它。
仿佛我没能力在一个夜晚照顾它。
不睡觉的人对盼望不忠,
而这是最大的不忠!

2 comments:

Anonymous said...

Peterson's book, got one which really touch me, I highly recommend to you , you should not miss. it is about the life of king david.

peterson taught a class in regent, on narrative spirituality. the essence found in this book:

" leap over a wall'-an earthly spirituality", got both chinese and english version.

maybe you got the book already.?yu widely read...

that book tell you the power of narrative analysis , to inform us insights for preaching, devotion...and etc.

top book!anyway, seem yu hardly talk about OT, yu strictly NT ppl? and strictly entangled by NPP's so called 'sectarian polemic"...?

Perng Shyang Teng said...

我没有看过这本书,谢谢你的介绍。

是的,我对新约的认识稍微比旧约多一点,但并不表示我不看重旧约。