Monday, January 25, 2010

The CATHOLIC COMMENTARY ON SACRED SCRIPTURE (CCSS)

天主教的学术成就很多时候被我们忽略掉,2008年尾,Baker Academic出版了新的解经系列,The CATHOLIC COMMENTARY ON SACRED SCRIPTURE(CCSS),由天主教的圣经学者执笔,价钱也不太贵,值得留意。

Scot McKnight对这套释经书的评语请看这里

2 comments:

逍遥子 Odysseus said...
This comment has been removed by the author.
逍遥子 Odysseus said...

以文学诠释,修辞学和社会科学方法,重新钻写解经书的话,天主教界,比我们福音派人,走快几十年!


同志,加油!

eg:sacred pagina and berit olam, series,,,